Organisationer har allerede i årevis arbejdet med Business Intelligence på mange forskellige måder og ofte med ganske dyre og tekniske værktøjer. Microsoft Power BI kom til noget senere og var fra start tænkt som et simpelt selv-service-bi værktøj, der med en intuitiv brugergrænseflade gør det muligt - hurtigt og relativt let - for den data orinterede bruger at lave simple analyser og udvikle meningsfulde rapporter. Power BI er inkluderet i Office 365 – uden ekstra omkostninger - og det har være bidragende til den kæmpe succes for brugerne og dermed organisationerne. Microsoft har i lyset af dette udviklet Power BI nærmest eksplosivt med nye funktioner og muligheder for at kunne konkurrere med mere etablerede konkurrenter men med en meget bedre økonomisk model. Mange organisationer anvender derfor i stigende omfang Power BI til både simple og nu også mere avancerede analyser og rapporter. Dette har skabt har skabt en stor efterspørgsel på nye medarbejdere med Power BI kompetencer på alle niveauer. Med den relativt korte indlæringskurve og de klare økonomiske fordele er flere og flere organisationer gået i gang med at oplære deres egne medarbejdere til at kunne arbejde med Power BI fra start ti slut, da eksterne konsulenter er dyre og det er nærmest umuligt at finde og ansætte på grund af den store efterspørgsel for disse kompetencer.. Så uanset om du har brug for en medarbejder, der kun skal lave mere eller mindre avancerede analyser og rapporter eller har brug for en medarbejder, der primært har fokus på den tekniske viden for at kunne planlægge og udvikle robuste løsninger med målrettede optimerede datamodeller, implementere sikkerhed, designe strategi for deling og udvikle analyer og rapporter , som anvender Power BI med de øvrige værktøjer Microsoft Power Platform, så har 4D A/S Danmarks største og bredeste udbud af Power BI kurser og uddannelser, som vi løbende udvikler og tilpasser de aktuelle behov og muligheder til vores kunder.…
Mange taler om Self-Service Business Intelligence og om hvordan brugerne i virksomheden skal kunne lave deres egne rapporter og analyser - uden at skulle involvere IT-afdelingen eller eksterne konsulenter! Men er det i virkeligheden så nemt som leverandørerne af værktøjerne påstår? Og har du gjort dig klart, hvad der egentlig skal til og hvilke faldgruber du skal være opmærksomme på?…