Kom godt i gang med Online udgaven af Office kursus

Det lærer du

På dette kursus fokuserer vi på at arbejde i de "traditionelle" Office programmer som f.eks. Word og Excel, blot i Online versioner, dvs. via en Internet browser. Det kan være, at du ikke har adgang til de traditionelle skrivebords-versioner i den Microsoft 365 pakke, din organisation har valgt at bruge. Eller dit firma har en ældre Office pakke, der bruges til at håndtere dokumenter på fil drev, mens håndtering af dokumenter i skyen foregår online.
Du bliver først præsenteret for OneDrive. OneDrive er blandt meget andet "filhåndtering i skyen" og ligger dermed til grund for de øvrige online-værktøjer, da de kun kan håndtere filer i skyen.
Vi arbejder med online-versionerne af Outlook, Word, Excel, PowerPoint og OneNote og ser på, hvad de indeholder af generelle faciliteter, og hvilke umiddelbare forskelle disse har i forhold til skrivebords-versionerne. Vi gennemgår også muligheden for samtidig redigering i Office online versionerne.

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette Office 365 kursus indgår som en del af vores samlede udbud af kurser til Cloud.

Kursusindhold

Intro

En kort introduktion til Office 365 brugerfladen.

OneDrive for Business Online

Opbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre. Rediger online uden at have behov for at have installeret Office.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Del adgang til at læse/redigere
  • Rediger flere personer på samme tid i dokumenter
  • Brug online apps
  • Gendanne dokumenter fra papirkurv eller tidligere versioner

Outlook Online

Outlook er måske det program, hvor Online udgaven kommer tættest på skrivebords versionen.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Mail med brug af vedhæftning, omtaler mv.
  • Kalender
  • Opgaver
Word Online

Word Online er velegnet til redigering af simple dokumenter – og til simple ændringer i mere komplekse dokumenter.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Word Online brugerfladen
  • Gennemgang af gængse Word-værktøjer, f.eks. formatering og anvendelse af sidehoved og sidefod
  • De vigtigste forskelle i forhold til skrivebords-udgaven af Word
  • Hvornår kan man ikke bruge online-versionen i forhold til skrivebords-versionen?
Og så så en række emner, der tager udgangspunkt i Word, men også gælder PowerPoint og Excel:
  • Navngivning/Omdøbning, Gem som kopi, Download en kopi, Download som PDF
  • Deling af Office dokumenter
  • Samtidig redigering i Office dokumenter

Excel Online

Excel er velegnet til redigering af både simple og lidt mere komplekse projektmapper.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Excel Online brugerfladen
  • Gennemgang af gængse Excel-værktøjer, f.eks. formatering og anvendelse af formler
  • Excel Online Undersøgelser
  • De vigtigste forskelle i forhold til skrivebords udgaven af Excel
  • Hvornår kan man ikke bruge online versionen i forhold til skrivebords versionen?

PowerPoint Online

PowerPoint Online er velegnet til redigering af simple præsentationer – og til simple ændringer i mere komplekse præsentationer.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • PowerPoint Online brugerfladen
  • Gennemgang af gængse PowerPoint værktøjer, f.eks. brug af slide layouts, indsættelse af billeder og figurer, animationer og afvikling af slideshow
  • PowerPoint Designer
  • Tegning i PowerPoint Online
  • De vigtigste forskelle i forhold til skrivebords udgaven af PowerPoint
  • Hvornår kan man ikke bruge online versionen i forhold til skrivebords versionen?
OneNote Online

OneNote Online er velegnet til redigering af notesbøger – med enkelte begrænsninger i forhold til skrivebords versionerne.


Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Brug af sektioner og sider
  • Indtastning og formatering på sider
  • Indsættelse af tabeller, filer og billeder
  • Tegning i OneNote Online
  • De vigtigste forskelle i forhold til skrivebords udgaven af OneNote
  • Hvornår kan man ikke bruge online versionen i forhold til skrivebords versionerne?
  • Deling af notesbøger
  • Samtidig redigering i notesbøger

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 15.30
Tirsdag: 08.30 - 15.30
Onsdag: 08.30 - 15.30
Torsdag: 08.30 - 15.30
Fredag: 08.30 - 15.30

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K