Indhold
Du kender sikkert de klassiske Office programmer Excel, Word, PowerPoint, Outlook mfl. Men Office 365 giver dig også adgang til en række nye online-apps, fx OneDrive, Delve, Teams, Planner, Stream, Video, Forms, SharePoint, To-Do, MyAnalytics, Power BI, PowerApps og Flow.
Kender du dem? Ved du, hvad de kan sammen? Ved du, hvilke du kan installere på din PC, og hvilke du kan installere på din mobil/tablet?
Vi har lavet dette seminar til dig, der ikke kan svare ja til alle ovenstående spørgsmål og derfor gerne vil have et overblik. Dette Office 365 seminar er baseret på ét eller flere af vores hands-on Office 365 kurser, som igen er en del af vores samlede udbud af Office og Cloud kurser. Her får du mulighed for at gå mere i dybden med de apps, der gennemgås på seminaret; vi har fx kurser i OneDrive, Teams, SharePoint, PowerBI, Flow og PowerApps.
Seminarer hos 4D
Vores seminarer er tiltænkt dig, der hurtigt og effektivt vil have overblik over et afgrænset emne.
Forplejning
Der vil blive serveret kaffe, te, sodavand og vand ad libitum både før start og i pausen. Ved formiddagsseminaret får du også en croissant før start, og på vores eftermiddagsseminar får du noget sødt eller frugt i pausen.
Tidsplan
Vores halvdags seminarer kører fra enten 9-12 eller 13-16. Et seminar består – som udgangspunkt - af to sessioner på hver 1 time og 10 minutter kun afbrudt af Q&A session og en kort pause.
09.00 | 13.00 Præsentation af konsulenten og seminaret.
09.10 | 13.10 Seminar del 1 af 2
10.20 | 14.20 Q&A
10.25 | 14.25 Pause
10.35 | 14.35 Seminar del 2 af 2
11.45 | 15.45 Q&A
11.55 | 15.55 Næste skridt
12.00 | 16.00 Slut
Formen
Den store forskel på et seminar og et kursus, er at der ikke er hands-on opgaver på et seminar. Det er primært en-vejs-kommunikation fra konsulent til publikum. Hermed er der mere fokus på overblik end decideret læring gennem vekslen mellem teori og praktiske opgaver.
Materiale
Du vil efter seminaret modtage en mail med relevante links til yderligere informationer
Rabat
Du kan opnå rabat på dine seminarer ved at købe et seminarklippekort, der kan bruges af dem, du ønsker.
Firmahold
Alle vores seminarer kan bookes som firmahold hos enten Jer eller os. Et firmahold kan også afholdes på engelsk. Kontakt os for pris og yderligere informationer.
Målgruppe
Seminaret henvender sig til dig, der ønsker:
- Der overvejer en Office 365 løsning i virksomheden
- Der har Office 365 i virksomheden, men måske ikke anvender alle apps
- Der ønsker et generelt overblik over, hvad Office 365 giver af muligheder
OBS: Max to deltagere pr virksomhed pr seminar
OBS: Der er et no-show gebyr på DKK 500 ex. moms, der bliver aktiveret, hvis du ikke dukker op eller framelder dig senere end 24 timer før.
Seminarindhold
Seminar del 1 af 2
Office 365En kort introduktiton til Office 365
De ”kendte” applikationer- Kort gennemgang af Outlook (samt Kalender, Opgaver, Personer og To-Do)
- Kort gennemgang af Word, Excel, PowerPoint
- Lidt nyere funktioner i disse
OneDrive for BusinessOpbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre.
- Del adgang til at læse/redigere
- Upload fil og send link med Outlook
- Rediger i dokumenter flere personer på samme tid
- Brug online apps
- Én version af dokumentet
Office 365 grupperEn nem måde at oprette ad hoc grupper, som gør det nemmere at samarbejde.
- Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
- Hold let styr på jeres fælles dokumenter og notesbøger
PlannerHold styr på gruppens arbejdsopgaver
- Se mine arbejdsopgaver
- Tildel opgaver til andre
- Samlet overblik over aktuelle opgaver
FormsOprettelse af simple formularer til spørgeskema undersøgelser, som gemmer resultater i Excel
- Opret en formular
- Test af formularen
- Se resultater i Excel
OneNoteÉt sted til alle dine noter
- Introduktion til OneNote (noter, billeder, skærmklip m.m.)
- Søg i både tekst og billeder
- Samtidig redigering
- Optag lyd og video
Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Seminar del 2 af 2
Microsoft TeamsTeams og kanaler hjælper dig og dine kollegaer at samarbejde effektivt og organiseret i teams med mere fokuseret kommunikation og fildeling. Desuden bruges Microsoft Teams til ”Her og nu”-kommunikation med bl.a. chat, lyd, video og deling af skærm.
- Chat med de andre medlemmer i et team
- Styr kommunikation og information med kanaler
- Gør information nemt tilgængeligt med faner
- Administrer deltagere
- Privat chat med andre i organisationen – Teams erstatter Skype for Business
- Onlinestatus
- Chat
- Online møder
- Del skærm/applikation med deltagere
Stream (Video)Virksomhedens interne video streaming service.
- Uploade video
- Se video
- Link til video
DelveOverblik over dokumenter, du og dine kollegaer arbejder på – og overblik over dit tidsforbrug.
- Overblik over aktuelt indhold mest relevant for dig
- Søgning på tværs af Office 365
- Se, hvad kollegaer arbejder på
- Se, hvad du bruger tid på – MyAnalytics
Sharepoint, PowerApps, Flow og Power BIEn kort gennemgang af de mere omfattende Office 365 apps.
• SharePoint
• PowerApps
• Flow
• Power BI
Øvrige apps Introduktion til evt. nye tilkomne apps Da der ofte tilføjes nye apps til Office 365, har vi her plads til kort at se på disse
Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Afslutning (næste skridt)
Vores seminarer vil altid indeholde et ”Næste skridt”, hvis relevant, efter den afsluttende Q&A session. Her vil vi kort komme ind på, hvad vil vi anbefale, at du gør, for at komme videre med emnet.