Excel - Så mange muligheder (Gratis seminar) kursus

  • Hjem
  • Office
  • Excel
  • Excel - Så mange muligheder (Gratis seminar) kursus

Indhold

Alle kender Excel, men har du overblik over alle dine muligheder? Hvad kan du rent faktisk med Excel? Har du fulgt med i udviklingen? Excel er en del af Office 365 og findes også i Office 2016/2019. Hvad er forskellen på versionerne? På vores gratis seminar vil vi besvare alle disse spørgsmål og mange flere.

Vi vil gennemgå Excel fra det simple regneark med almindelige beregninger og funktioner til de helt store talopgaver med millioner af tal, der bliver analyseret og præsenteret, så meningen kommer frem både visuelt og intuitivt.

Excels indbyggede guides og intelligente værktøjer hjælper dig med at opbygge flotte og imponerende regneark. Kombiner de indbyggede funktioner i Excel til at lave opslag og bearbejde dine data. Få dynamik i dine beregninger og lav levende dynamiske diagrammer med avancerede formler. Brug formler og betinget formatering til at lave simple flotte KPI markeringer i dine rapporter, som fremhæver dit budskab. Excel har nogle stærke værktøjer til at importere data fra alverdens datakilder.

Med Visual Basic for Applications (VBA) kan du styre processen i Excel, så dine regnearksløsninger bliver mere effektive, brugervenlige og af højere kvalitet. Det er faktisk ikke så svært endda.

Kom på vores gratis seminar og få en gennemgang af dine mange muligheder og forhåbentligvis også inspiration til, hvordan du kan få mere ud af Excel i dit daglige arbejde.

Seminarer hos 4D

Vores gratis seminarer er tiltænkt dig, der hurtigt og effektivt vil have overblik over et afgrænset emne. Et seminar er primært en-vejs-kommunikation fra konsulent til publikum. Hermed er der mere fokus på at give dig overblikket end at give dig decideret læring - typisk gennem vekslen mellem teori og praktiske hands-on opgaver.

Forplejning
Der vil blive serveret kaffe, te, sodavand og vand ad libitum både før start og i pausen. På formiddagsseminaret får du også en croissant før start, og på vores eftermiddagsseminar serverer vi noget sødt og frugt i pausen.

Tidsplan
Vores halvdags seminarer kører fra enten 9-12 eller 13-16. Et seminar består – som udgangspunkt - af to sessioner på hver 1 time og 10 minutter kun afbrudt af Q&A session og en kort pause.

09.00 | 13.00 Præsentation af konsulenten og seminaret.
09.10 | 13.10 Seminar del 1 af 2
10.20 | 14.20 Q&A
10.25 | 14.25 Pause
10.35 | 14.35 Seminar del 2 af 2
11.45 | 15.45 Q&A
11.55 | 15.55 Næste skridt
12.00 | 16.00 Slut

Målgruppe

Seminaret henvender sig til dig, der ønsker:

  • Et overblik over dine muligheder med Excel
  • En kort gennemgang af mange af de nye smarte muligheder og indbyggede funktioner.
  • At få præsenteret de mere avancerede muligheder og funktioner
  • At samle inspiration til visualisering af dine data
  • At vide mere om Excels muligheder for import af data
  • At høre om avanceret rapportering i Excel
  • En præsenation til, hvad du kan med VBA i Excel
  • Et overblik over, hvilke relevante kurser, workshops og konsulentydelser, som 4D A/S kan tilbyde dig indenfor Excel.
OBS: Max to deltagere pr virksomhed pr seminar

OBS: Der er et no-show gebyr på DKK 500 ex. moms, der bliver aktiveret, hvis du ikke dukker op eller framelder dig senere end 24 timer før.

Dette Excel seminar er baseret på en eller flere af vores hands-on Excel kurser som igen er en del af vores samlede udbud af Office kurser

Seminarindhold

Seminar del 1 af 2
I den første del vises eksempler på nye smarte funktioner i Excel. Her viser vi både simple og avancerede funktioner. Vi skal ligeledes se på effektive og tidsbesparende måder at visualisere data med Excel.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Gå til specielle celler
  • Formler og beregninger
  • Hurtigfyld
  • Logiske funktioner
  • Opslagsfunktioner
  • Visuelt design med farveskemaer
  • Excel Online og som App

Q&A

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.
Seminar del 2 af 2
Med start i Excel 2010 er der i stigende grad blevet indbygget avancerede Business Intelligence (Self Service) værktøjer i Excel. Avanceret import af data og oprensning af data er blevet muligt med værktøjer i Excel. Excel understøtter Visual Basic for Application (VBA) og er det program hvor flest brugere anvender dette til automatisering af diverse processer der gentages.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Dynamiske tabeller og diagrammer
  • Avancerede formler til dynamik
  • Formatering med betingelser
  • Excels BI værktøjer
  • Dataimport og manipulation
  • Automatisering og AddIn´s med VBA

Q&A
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål i Q&A, men konsulenten skal overholde tidsskemaet, hvilket sætter en naturlig begrænsning i antallet af spørgsmål.


Afslutning (næste skridt)
Vores seminarer vil altid indeholde et ”Næste skridt”, hvis relevant, efter den afsluttende Q&A session. Her vil vi kort komme ind på, hvad vil vi anbefale, at du gør, for at komme videre med emnet.

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K