PowerPoint skabeloner kursus

Det lærer du

På dette kursus i PowerPoint går vi i dybden med hvordan du anvender slidemasteren, slide layouts og temaer på den rigtige måde for at opbygge PowerPoint præsentationer, der indeholder dit firmas logoer, diagrammer, farver og skrifttyper. Dette er central viden, der vil gøre dig i stand til at oprette skabeloner til brug i PowerPoint eller til at oprette temaer, der indeholder jeres look og som du kan anvende i hele Office-pakken. Du kan dermed være med til at sikre en høj grad af ensartethed, ikke bare i firmaets PowerPoint-præsentationer, men også i Word-dokumenter og Excel-regneark.


Efter kurset kan du blandt andet:
  • Arbejde med slidemaster, slidelayouts og pladsholdere når du skal designe jeres PowerPoint skabeloner
  • Arbejde med master for noter og master for uddelingskopier
  • Arbejde med temaer (farver, skrifttyper og effekter). Centralt værktøj til design af PowerPoint skabeloner, men som også kan bruges til dokumenter i Word og jeres Excel regneark
  • Bruge sidehoved og sidefod korrekt i skabeloner
  • Angive standardindstillinger for figurer, streger og tekstbokse mht. farver og typografier
  • Forstå forskellen på skabeloner og temafiler – og hvor de skal placeres, hvis de skal anvendes i firmaet så I altid får samme visuelle udtryk, når I fx præsenterer jeres firma eller produkter
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i PowerPoint.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette PowerPoint kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og bygger videre på vores grundlæggede PowerPoint kursus og PowerPoint udvidet,så vi anbefaler, at du har en viden svarende til dette (se datablade for disse kurser for at se hvilke emner du skal have kendskab til inden deltagelse på dette kursus).

Derudover skal du bare møde op, frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.

Kursusindhold

Mastere og layouts
Du lærer, hvordan du ændrer i en eksisterende master mht. layout og design, og hvordan du kan have flere sæt af slidemastere i din præsentation samtidig (flere udseender af samme præsentation). Du lærer også at oprette lige præcis de layouts, der er brug for i dit/jeres firma.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Slidemasteren og dens funktion samt hvordan denne ændres (formatering, grafik og placering af objekterne)
  • De andre mastere og deres funktion og hvordan disse kan ændres
  • Flere sæt af slidemastere i samme præsentation
  • Oprettelse af nye layouts samt sletning af overflødige layouts

Temaer og skabeloner
I dette modul skal du lære, hvordan du kan oprette og anvende firmaets tema, bestående af farver, skrifttyper og effekter samt design.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Anvendelse af foruddefinerede temaer (temafarver, temaskrifttyper og effekter)
  • Forskel på temaer og skabeloner
  • Oprettelse af egne temaer mht. formatering, placering af objekter på slides, baggrundstypografier og grafik - til brug i hele Office-pakken!
  • Oprettelse af egne skabeloner - til brug i PowerPoint!

Sektioner, hyperlinks og handlingsknapper
Her skal du prøve at arbejde med sektioner, så det bliver lettere at overskue en stor præsentation. Du lærer også, hvordan du f.eks. via en hovedmenu, med hyperlinks og handlingsknapper, nemt kan ”hoppe rundt” i din præsentation efter ønske og behov. Hvilket jo kan være forskelligt fra gang til gang!

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprettelse af sektioner
  • Oprettelse af en hovedmenu med links til sektioner i præsentation: Oprettelse af handlingsknapper – f.eks. tilbage-knap, der springer tilbage til hovedmenuen eller andre handlingsknapper, der hopper til forskellige steder i præsentationen
  • Oprettelse af hyperlinks: Under afviklingen af din præsentation kan du ved at klikke på et billede eller en tekst springe til et andet sted i præsentationen - åbne en anden fil - gå til en ønsket hjemmeside

Genvejstaster
I dette modul får du et overblik over alle PowerPoints genvejstaster.
Genvejstaster i PowerPoint

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K