På dette kursus i PowerPoint går vi i dybden med hvordan du anvender slidemasteren, slide layouts og temaer på den rigtige måde for at opbygge PowerPoint præsentationer, der indeholder dit firmas logoer, diagrammer, farver og skrifttyper. Dette er central viden, der vil gøre dig i stand til at oprette skabeloner til brug i PowerPoint eller til at oprette temaer, der indeholder jeres look og som du kan anvende i hele Office-pakken. Du kan dermed være med til at sikre en høj grad af ensartethed, ikke bare i firmaets PowerPoint-præsentationer, men også i Word-dokumenter og Excel-regneark.
Efter kurset kan du blandt andet:
Arbejde med slidemaster, slidelayouts og pladsholdere når du skal designe jeres PowerPoint skabeloner
Arbejde med master for noter og master for uddelingskopier
Arbejde med temaer (farver, skrifttyper og effekter). Centralt værktøj til design af PowerPoint skabeloner, men som også kan bruges til dokumenter i Word og jeres Excel regneark
Bruge sidehoved og sidefod korrekt i skabeloner
Angive standardindstillinger for figurer, streger og tekstbokse mht. farver og typografier
Forstå forskellen på skabeloner og temafiler – og hvor de skal placeres, hvis de skal anvendes i firmaet så I altid får samme visuelle udtryk, når I fx præsenterer jeres firma eller produkter
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan dulæse alt om, hvad du vil få gennemgået på dettekursus i PowerPoint.
Det får du
Før kurset
Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.
Få det optimale ud af kurset
Dette PowerPoint kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og bygger videre på vores grundlæggede PowerPoint kursus og PowerPoint udvidet,så vi anbefaler, at du har en viden svarende til dette (se datablade for disse kurser for at se hvilke emner du skal have kendskab til inden deltagelse på dette kursus).
Derudover skal du bare møde op, frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.
Kursusindhold
Mastere og layouts
Du lærer, hvordan du ændrer i en eksisterende master mht. layout og design, og hvordan du kan have flere sæt af slidemastere i din præsentation samtidig (flere udseender af samme præsentation). Du lærer også at oprette lige præcis de layouts, der er brug for i dit/jeres firma.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Slidemasteren og dens funktion samt hvordan denne ændres (formatering, grafik og placering af objekterne)
De andre mastere og deres funktion og hvordan disse kan ændres
Flere sæt af slidemastere i samme præsentation
Oprettelse af nye layouts samt sletning af overflødige layouts
Temaer og skabeloner
I dette modul skal du lære, hvordan du kan oprette og anvende firmaets tema, bestående af farver, skrifttyper og effekter samt design.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Anvendelse af foruddefinerede temaer (temafarver, temaskrifttyper og effekter)
Forskel på temaer og skabeloner
Oprettelse af egne temaer mht. formatering, placering af objekter på slides, baggrundstypografier og grafik - til brug i hele Office-pakken!
Oprettelse af egne skabeloner - til brug i PowerPoint!
Sektioner, hyperlinks og handlingsknapper
Her skal du prøve at arbejde med sektioner, så det bliver lettere at overskue en stor præsentation. Du lærer også, hvordan du f.eks. via en hovedmenu, med hyperlinks og handlingsknapper, nemt kan ”hoppe rundt” i din præsentation efter ønske og behov. Hvilket jo kan være forskelligt fra gang til gang!
Følgende emner vil blive gennemgået:
Oprettelse af sektioner
Oprettelse af en hovedmenu med links til sektioner i præsentation: Oprettelse af handlingsknapper – f.eks. tilbage-knap, der springer tilbage til hovedmenuen eller andre handlingsknapper, der hopper til forskellige steder i præsentationen
Oprettelse af hyperlinks: Under afviklingen af din præsentation kan du ved at klikke på et billede eller en tekst springe til et andet sted i præsentationen - åbne en anden fil - gå til en ønsket hjemmeside
Genvejstaster
I dette modul får du et overblik over alle PowerPoints genvejstaster. Genvejstaster i PowerPoint
Nyhedsbrevmodtagere har ved tilmelding af nyhedsbreve hos 4D Academy ApS accepteret, at vi udsender vores nyhedsbreve til den oplyste e-mailadresse.
Udsendelse
Hos 4D Academy ApS udsender vi vores nyhedsbrev ca. 1 gang om måneden.
Spam
Nej, vi spammer dig selvfølgelig ikke med alt muligt irrelevant :)
Indsamling af data
Ved oprettelse af e-mail-abonnement giver du samtidig samtykke til, at 4D Academy ApS registrerer de oplysninger, som angives ved tilmeldingen. Oplysningerne bruges udelukkende til internt brug.
Afmelding af e-mail-abonnement
Tilmeldte kan til enhver tid afmelde sit nyhedsbrevsabonnementet og ved afmelding slettes alle oplysningerne forbundet med tilmeldingen. Afmelding kan ske via nyhedsbrevene.
Dine rettigheder
Tilmeldtes rettigheder i forbindelse med 4D Academy ApS's behandling af personoplysninger følger loven om behandling af personoplysninger, og tilmeldte har til enhver tid mulighed for at få oplyst, hvilke oplysninger 4D Academy ApS har registreret. Oplysningerne indsamles alene til internt brug og opbevares på en sikret server. Oplysningerne hverken sælges, udlejes eller videregives til tredjemand.