Vi har lavet dette udvidet Project kursus til dig, der som den travle projektleder, ønsker at arbejde effektivt med overblik. Kurset bygger videre på vores Project grundlæggende og sætter fokus på mere de avancerede funktioner og muligheder i programmet.
Efter kurset kan du blandt andet:
Oprette din egne visninger af opgaver og ressourcer – så du får et godt overblik
Oprette og anvende dine egne filtre, grupper og sorteringer – så du ser præcist data du ønsker
Indsætte formler med dine egne beregninger
Arbejde med avanceret søjleformatering
Oprette et hovedprojekt med undertidsplaner
Eksportere data til Excel
Oprette dine egne brugerdefinerede rapporter
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i Project.
Det får du
Før kurset
Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.
Derudover anbefaler vi, at du møder op frisk og i god tid på kursusdagen, fuld af spørgelyst og mod på at lære, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.
Kursusindhold
Arbejde med projekter
I første del af kurset får du en repetition og uddybning af en række grundlæggende funktioner i Project. Det er afgørende at komme rigtigt fra start - da det kan være problematisk at ændre indstillinger på et senere tidspunkt.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Start din planlægning med de rigtige indstillinger af Project
Opret opgaver og alloker ressourcer
Hold styr på fremdriften i et projekt
Hold øje med omkostningerne
Del projektinformationer med kolleger og ledelse
Tilpas Project til din organisation
Det er ikke givet, at Project fra start matcher jeres måde at drive projekter på. Fx kan der være andre krav til afrapportering end lige præcis det, som er muligt med de indbyggede standardrapporter. Det kan være, at du er nødt til at lave parallelle beregninger i Excel. I dette modul fokuserer vi på, hvordan Project kan tilpasses din organisation.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Opsæt dine egne indtastningstabeller
Opsæt dine egne visninger
Design dine egne rapporter
Brugerdefinerede felter og beregninger
Illustrer opgavestatus ved at bruge ikoner
Arbejde med flere projekter
Hvis du skal lede flere projekter på samme tid, kan det være en udfordring at holde styr på fx ressourcebelastningen eller holde øje med, hvordan flere projekter kan påvirke hinanden.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Få overblik over projekter, som løber samtidig ved hjælp af hoved- og underprojekter
Hold styr på ressourcer, der forekommer i flere projekter ved at bruge en fælles ressourcepulje
Skabeloner
Når du er kommet godt i gang med at tilpasse Project til din virksomhed, kan det være en frustrerende oplevelse at skulle ændre de samme opsætninger, hver gang et nyt projekt startes op. Med en skabelon kan du genbruge din gode ideer fra projekt til projekt.
Følgende emner vil blive gennemgået:
Opret jeres firmaskabelon
Arrangøren – dit værktøj til at holde styr på skabelonens dele
Indstillinger i Project
Følgende emner vil blive gennemgået:
Hvordan beregner Project arbejdsmængden i et projekt
Sådan påvirker arbejdsmængde, ressourcebelastning og opgavevarighed hinanden
Nyhedsbrevmodtagere har ved tilmelding af nyhedsbreve hos 4D Academy ApS accepteret, at vi udsender vores nyhedsbreve til den oplyste e-mailadresse.
Udsendelse
Hos 4D Academy ApS udsender vi vores nyhedsbrev ca. 1 gang om måneden.
Spam
Nej, vi spammer dig selvfølgelig ikke med alt muligt irrelevant :)
Indsamling af data
Ved oprettelse af e-mail-abonnement giver du samtidig samtykke til, at 4D Academy ApS registrerer de oplysninger, som angives ved tilmeldingen. Oplysningerne bruges udelukkende til internt brug.
Afmelding af e-mail-abonnement
Tilmeldte kan til enhver tid afmelde sit nyhedsbrevsabonnementet og ved afmelding slettes alle oplysningerne forbundet med tilmeldingen. Afmelding kan ske via nyhedsbrevene.
Dine rettigheder
Tilmeldtes rettigheder i forbindelse med 4D Academy ApS's behandling af personoplysninger følger loven om behandling af personoplysninger, og tilmeldte har til enhver tid mulighed for at få oplyst, hvilke oplysninger 4D Academy ApS har registreret. Oplysningerne indsamles alene til internt brug og opbevares på en sikret server. Oplysningerne hverken sælges, udlejes eller videregives til tredjemand.