Project udvidet kursus

Det lærer du

Vi har lavet dette udvidet Project kursus til dig, der som den travle projektleder, ønsker at arbejde effektivt med overblik. Kurset bygger videre på vores Project grundlæggende og sætter fokus på mere de avancerede funktioner og muligheder i programmet.

Efter kurset kan du blandt andet:

  • Oprette din egne visninger af opgaver og ressourcer – så du får et godt overblik
  • Oprette og anvende dine egne filtre, grupper og sorteringer – så du ser præcist data du ønsker
  • Indsætte formler med dine egne beregninger
  • Arbejde med avanceret søjleformatering
  • Oprette et hovedprojekt med undertidsplaner
  • Eksportere data til Excel
  • Oprette dine egne brugerdefinerede rapporter
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i Project.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette Project kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og vi anbefaler, at du tidligere har deltaget på vores Microsoft Project grundlæggende kursus eller har en viden svarende til det, du lærer på kurset.

Derudover anbefaler vi, at du møder op frisk og i god tid på kursusdagen, fuld af spørgelyst og mod på at lære, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.

Kursusindhold

Arbejde med projekter
I første del af kurset får du en repetition og uddybning af en række grundlæggende funktioner i Project. Det er afgørende at komme rigtigt fra start - da det kan være problematisk at ændre indstillinger på et senere tidspunkt.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Start din planlægning med de rigtige indstillinger af Project
  • Opret opgaver og alloker ressourcer
  • Hold styr på fremdriften i et projekt
  • Hold øje med omkostningerne
  • Del projektinformationer med kolleger og ledelse

Tilpas Project til din organisation
Det er ikke givet, at Project fra start matcher jeres måde at drive projekter på. Fx kan der være andre krav til afrapportering end lige præcis det, som er muligt med de indbyggede standardrapporter. Det kan være, at du er nødt til at lave parallelle beregninger i Excel. I dette modul fokuserer vi på, hvordan Project kan tilpasses din organisation.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Opsæt dine egne indtastningstabeller
  • Opsæt dine egne visninger
  • Design dine egne rapporter
  • Brugerdefinerede felter og beregninger
  • Illustrer opgavestatus ved at bruge ikoner

Arbejde med flere projekter
Hvis du skal lede flere projekter på samme tid, kan det være en udfordring at holde styr på fx ressourcebelastningen eller holde øje med, hvordan flere projekter kan påvirke hinanden.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Få overblik over projekter, som løber samtidig ved hjælp af hoved- og underprojekter
  • Hold styr på ressourcer, der forekommer i flere projekter ved at bruge en fælles ressourcepulje

Skabeloner
Når du er kommet godt i gang med at tilpasse Project til din virksomhed, kan det være en frustrerende oplevelse at skulle ændre de samme opsætninger, hver gang et nyt projekt startes op. Med en skabelon kan du genbruge din gode ideer fra projekt til projekt.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Opret jeres firmaskabelon
  • Arrangøren – dit værktøj til at holde styr på skabelonens dele

Indstillinger i Project

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Hvordan beregner Project arbejdsmængden i et projekt
  • Sådan påvirker arbejdsmængde, ressourcebelastning og opgavevarighed hinanden
  • Brug af flere kalendere
  • Eksporter dine projektinformationer til Excel

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K