Dataanalyse med Power Pivot kursus

Det lærer du

På dette Power Pivot kursus vil du få et solidt fundament til at kunne oprette- og vedligeholde PowerBooks (Power Pivot filer). Vi starter med det grundlæggende og fortsætter med mere avancerede dataanalyser. Problemstillinger der ikke kan løses i traditionelle Pivottabeller kan ofte løses med de dataanalyser, som vi har adgang til i Power Pivot. Vi vil bl.a. andet trænge dybere ned i udtrykssproget DAX og afprøve dets styrker.

Efter kurset kan du blandt andet:
  • Oprette Power Pivot baserede tabeller og -diagrammer
  • Importere data fra MS-SQL Server databaser og Access databaser m.m.
  • Sammenstille data fra Excel med andre datakilder
  • Filtrere og tilpasse kildedata med simple SQLudtryk
  • Oprette relationelle Datamodeller i Power Pivot
  • Anvende en række af de indbyggede DAX funktioner
  • Oprette Tids-analyser med mere avancerede DAX funktioner
  • Oprette Measures og mere avancerede beregninger i DAX
  • Oprette simple Sets og simple Excel- Kube formler
  • Uploade og dele en PowerBook til SharePoint
I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette i Power Pivot kursus.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette kursus i Power Pivot indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og Business Intelligence kurser og er relevant for dig, der skal opstille og analysere data i Excel med Power Pivot.

Da kurset bygger videre på vores kurser Pivottabeller i Excel og Excel udvidet, så anbefaler vi, at du har deltaget på disse eller har en tilsvarende viden.

Derudover skal du bare møde op, frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig en rigtig god kursusoplevelse.

Kursusindhold

Introduktion til Business Intelligence
Formålet med dette modul er at give dig et overblik over de Business Intelligence (BI) begreber, der er relevante i forhold til Power Pivot og introducere Power Pivot som (BI) værktøj. Efterfølgende vil du have en grundlæggende forståelse omkring begreberne i BI og formålet med Power Pivot og Self Service Business Intelligence.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Kort introduktion til Business Intelligence (BI)
  • Hvad er forskellene mellem en OLTP- og OLAP-database
  • Normaliserede data
  • Introduktion til Self-Service BI
  • PowerPivot: Microsofts implementering af Self-Service Business Intelligence (BI)

Indsamling af data i PowerPivot
I dette modul får du en kort introduktion og gennemgang af, hvilke datakilder du kan anvende, når du skal opbygge din Datamodel til dine analyser. Du skal importere data fra SQL, Access, Excel, tesktfiler og cloud datalagre.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Sammenkædede data fra Excel-filer
  • Importerede data fra andre Excel
  • Import fra SQL Server databaser og andre databaser
  • Import fra .csv og .txt filer
  • Import fra OData m.m.
  • Import og ETL med Power Query
  • Filtrering af import

Oprettelse af relationer
I dette modul lærer du, hvordan en Power Pivot Datamodel defineres ved brug af forskellige datakilder, relationer mellem disse og sql-sætninger til specialiseret dataudvælgelse.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Nedarvede relationer
  • Oprettelse af nye relationer

Simple beregninger
Formålet med dette modul er at give en introduktion til simple DAX formler, der benyttes til beregning af kolonner i Datamodellen.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Beregnede kolonner
  • Brug af simple tekst- og dato-funktioner
  • Introduktion til simple DAX-funktioner
  • Brug af filtre og Slicere

Formatering og layout
I dette modul vil vi arbejde med Pivot-tabellers og diagrammers udseende. Vi bruger farveskemaer og designs for at sikre et ensartet udseende i vores rapporteringer. Vi skal desuden se på mulighederne for manuelt at formatere vores diagram og tabel.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Formatering med færdige designs
  • Individuel tilpasning af designs

Avancerede beregninger i DAX
I dette modul gennemgår vi forskellen på en DAX-kolonne og et Measure. Hvor og hvornår beregnes disse og hvilken betydning har det.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • X-funktionerne
  • Statistikfunktioner SUM, MAX, MIN, AVERAGE, COUNT
  • Measures og CALCULATE funktionen
  • Filterfunktioner
  • Anvende beregninger og DAX formler til at skræddersy data og oprette specielle relationer

Analyser baseret på tid
Formålet med dette modul er at lære, de for Power Pivot unikke, Time Intelligence funktioner. Dermed bliver du bl.a. i stand til at oprette komplekse tidsanalyser, hvor du laver sammenligninger af data forskudt over tidslinjen.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Tids-dimension
  • DAX Time Intelligence funktioner

Andre værtøjer i PowerPivot
I dette modul arbejder vi med grænseflader til Power Pivot. Du bliver introduceret for MDX grænsefladen til at oprette Top-X lister og lignende med Sets. Du bliver introduceret for metoder til at hente enkelte værdier direkte fra Power Pivot Datamodellen.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprettelse af egne Sets
  • Brug af funktionen GetPivotData
  • Brug af Kube functioner

Publisering af PowerBooks
I dette modul bliver du introduceret til, hvordan PowerBooks kan publiceres til SharePoint biblioteker, og hvordan rapporteringen i filen deles via websider.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Muligheder i SharePoint
  • Excel Web Access webdelen
  • PowerBook Gallery; forudsætninger

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K