Pivottabeller i Excel kursus

Det lærer du

Vi har udviklet dette Excel kursus i pivottabeller til dig, der arbejder med analyse indenfor økonomi, salg, marketing, logistik, produktion eller indenfor lignende områder. Pivottabeller er et effektivt og brugervenligt værktøj som du kan bruge til at udarbejde overskuelige rapporter til brug for strategiske beslutninger eller for at få et bedre overblik over dine data.

Efter kurset kan du blandt andet:

  • Oprette dynamiske pivottabeller med udgangspunkt i tabeller
  • Strukturere dine pivottabeller mht. felter, filtre, grupperinger, indstillinger, formler og beregningstyper på værdi-felter
  • Formatere udseendet på din pivottabel ved at bruge typografier, hoved- og subtotaler og anvende forskellige rapportlayouts
  • I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i Excel.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette Excel kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og Business Intelligence kurser og det forventes, at du har deltaget på vores Excel grundlæggende eller har tilegnet dig en grundlæggende viden i Excel på egen hånd (se datablad for dette kursus for at se hvilke emner du skal have kendskab til inden deltagelse på dette kursus).

Kursusindhold

Datagrundlag til pivottabeller
Det vigtigste for at kunne udarbejde pivottabeller er, at dine data er korrekt sat op. Og hvordan dette gøres, ser vi på i dette modul.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Hvordan skal data struktureres i Excel?
  • Anvende navngivne dynamiske områder

Pivottabeller
Her vil du grundigt blive guidet igennem alle finesserne ved opbygningen af dine pivottabeller. Blandt andet placeringen af dine felter, filtrering af dine data, manuel og automatisk gruppering af data, feltindstillinger og anvendelse af forskellige indbyggede funktioner. Du lærer også at oprette egne formler og elementer. Til håndtering af alle disse muligheder får du en lang række øvelser, så du får styr på det gennemgåede materiale.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprettelse, opbygning, redigering af pivottabeller
  • Tilpasning og visninger
  • Filtrering, gruppering og udtræk af data
  • Opdatering af data fra eksterne datakilder
  • Feltindstillinger og indstillinger for pivottabellen
  • Oprettelse af beregnede felter og elementer
  • Funktionen GetPivotData

Visuelt overblik af pivotdata
For at præsentere dine pivotdata bedre kigger vi her på forskellige former for udseende af dine pivottabeller og dine pivotdiagrammer f.eks. ved at anvende typografier og formateringer.

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Typografier, formatering og betinget formatering af pivottabeller
  • Brug af Hoved- og subtotaler
  • Brug af forskellige rapportlayouts
  • Pivotdiagrammer – en smart overbygning på din pivottabel

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Vi har både et Office/Adobe nyhedsbrev og et nyhedsbrev for vores tekniske Microsoft kurser.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 15.30
Tirsdag: 08.30 - 15.30
Onsdag: 08.30 - 15.30
Torsdag: 08.30 - 15.30
Fredag: 08.30 - 15.30

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K