SharePoint udvidet kursus

Det lærer du

Dette kursus henvender sig til dig, der har til opgave at administrere et SharePoint-websted, eller som skal bygge et websted, der skal bruges af kollegaerne fx i din afdeling. Du er ansvarlig for at designe udseendet og indholdet af dette websted, med biblioteker, lister og underwebsteder.

Dette kursus er også meget relevant, hvis du har til opgave at oprette eller vedligeholde brugerens adgangsrettigheder på dine websites, i biblioteker og på lister, samt hvis du skal administrere brugergrupper med adgang til stedet. Kurset henvender sig til dig, der skal have rettigheden: Ejer af et websted.

Du vil lære at oprette underordnede websteder, vælge hvilken skabelon, der er god at bruge i din specifikke situation og hvordan du administrerer indstillingerne på dette websted. Derudover skal du også lære hvordan du opbygger biblioteker/lister på hjemmesider og du designer disse ved at anvende de relevante metadata og indstillinger.

Du vil lære at gøre navigationen i alle dine filer mere gennemskueligt for dine brugere ved at anvende brugerdefinerede kolonner (metadata) i dine biblioteker og lister.

Efter kurset vil du være i stand til at håndtere følgende opgaver:

  • Oprette og vedligeholde websteder, underwebsteder og indhold
  • Anvende og vedligeholde webdele og indholdspladsholdere
  • Redigere navigation på sites og sider
  • Oprette og anvende standardapps (site-, biblioteks- og listeskabeloner)
  • Oprette og anvende metadata kolonner
  • Oprette og administrere adgangstilladelser for brugere og grupper
  • Oprette og redigere websider
  • Udnytte Microsoft Office integration med Microsoft SharePoint

I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i SharePoint.

På kurset anvender vi SharePoint online i Microsoft 365.

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette SharePoint kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og henvender sig til dig, der skal benytte de muligheder, som SharePointtilbyder i forhold til anvendelse, udgivelse og administration af intranet-, extranet- samt internetsider og websteder.

Det forudsættes, at du har deltaget på eller har viden svarende til vores Grundlæggende SharePoint kursus.

Kursusindhold

Om SharePoint generelt

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Repetition af de almindelige begreber i SharePoint
  • Introduktion til de forskellige typer af websteder (sites) i SharePoint, herunder team-websteder, wiki-websteder, blogs og diskussioner
  • Rollehierarkiet i SharePoint

Vedligeholde websteder (websites)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprette websteder
  • Tilpasse udseende på dit websted
  • Tilpasse navigationen på websteder
  • Introduktion til websider (webpages) og Wiki funktionalitet

Publicerings indstillinger (publishing features)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til webstedsindstillinger
  • Introduktion til publicering (udgivelse) på SharePoint

Tilpasse rettigheder

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprettelse og anvendelse af rettighedsgrupper
  • Vedligeholdelse af bruger-, og grupperettigheder

Oprette og vedligeholde biblioteker og lister

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprette biblioteker og lister
  • Tilpasse indstillinger og rettigheder
  • Tilpasse aktivbiblioteker (asset libraries)
  • Importere lister fra Excel til SharePoint lister

Oprettelse og vedligeholdelse af visninger

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprette en visning og tilpasse visninger

Dokumenthåndtering

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Opsætte regler for startdato, udløbsdato m.m.
  • Versionering samt tjek ud/ind af dokumenter
  • Oprette og anvende metadatakolonner
  • Redigere dokumentskabelon
  • Arbejde med webstedskolonner

Tilføj webdele til websider og websteder (webparts)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til indholdsredigering, multimedie apps og promoted links
  • Biblioteker og lister er også apps
  • Opret forbindelser mellem webdele

Business Intelligence med Excel Services

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Forstå mulighederne i Excel Services
  • Skab overblik over forretningsprocesser i Report Center ved at anvende dashboards og status indicators (KPI)
Social collaboration

The following will be covered:
  • Aktivere rating i biblioteker
  • Mentions og task

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K