SharePoint grundlæggende kursus

Det lærer du

Dette kursus henvender sig til dig, der skal bruge SharePoint som intranet eller i anden sammenhæng. Det kunne være at du sidder som projektmedarbejder og skal arbejde på en projektportal bygget i SharePoint eller måske er dit dokumenthåndterings-system baseret på SharePoint og du ønsker at blive bedre til at håndtere dine dokumenter.

Du er bruger og kunne godt tænke dig en bedre forståelse af, hvordan du navigerer rundt i websteder, bibliotekerne og listerne i en SharePoint-Portal, eller hvordan du bedst kan arbejde med disse. Kursets mål er at gøre dig mere effektiv i dit daglige arbejde med din portal.

Dette kursus henvender sig også til dig, der har til opgave at opdatere og vedligeholde forskellige dokumenter og lister, der er placeret i en SharePoint-Portal. Det er også et meget relevant kursus hvis du samarbejder med kollegaer om jeres delte filer, har adgang til SharePoint biblioteker og gerne vil undgå at skulle kommunikere gennem et utal af mails og vedhæftede filer.


Efter kurset vil du være i stand til at håndtere følgende opgaver:
  • Navigere og søge effektiv i en SharePoint portal
  • Arbejde med filer i biblioteker og data i lister
  • Benytte SharePoint filer i stedet for vedhæftede filer i mails
  • Bruge versionering i stedet for ”Gem Som”
  • Oprette visninger og sortere og filtrere i dine filer
  • Arbejde med integrationen mellem Microsoft SharePoint og Microsoft Office
  • Redigere dine egne webside-dokumenter

I afsnittet ”Kursusindhold” længere nede på denne side, kan du læse alt om, hvad du vil få gennemgået på dette kursus i SharePoint.

På kurset anvender vi SharePoint online i Microsoft 365.

Det får du

Før kurset
  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.
På kurset
  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.
Efter kurset
  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Dette SharePoint kursus indgår som en del af vores samlede udbud af Office kurser og henvender sig til dig, der skal anvende Microsoft SharePoint, som bruger, og som skal i gang med at tilføje/rette dokumenter i biblioteker eller emner i lister. Kurset dækker ikke oprettelse og tilpasning af websteder, lister eller biblioteker.

Du har ikke nødvendigvis forudgående kendskab til SharePoint, men vi antager, at du har et grundlæggende kendskab til Microsoft Office.

Kursusindhold

Om SharePoint generelt

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til Microsoft SharePoint
  • Brugerfladen i SharePoint, samt demonstration af navigation i SharePoint
  • Introduktion og demonstration af websteder (websites) i SharePoint

Biblioteker i SharePoint (libraries)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til dokumentbiblioteker
  • Oprette og gemme dokumenter
  • Flere brugere arbejder i samme Word dokument
  • Introduktion til andre typer af biblioteker (billede og multimedie)
  • Introduktion til visninger
  • Check ud/ind
  • Arbejde med versioner
  • Introduktion til brugen af metadata

Lister (lists)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Introduktion til lister, herunder annonceringer (announcements), hyperlinks (links), kontaktpersoner (contacts)
  • Oprette, redigere og slette emner i lister

Visninger

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Oprette personlige visninger og tilpasning heraf

Værktøjer til biblioteker og lister

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Præsentation af skraldespanden (recycle bin)
  • ”Giv mig besked” funktionen i biblioteker og lister
  • Introduktion til RSS-funktionalitet
  • Forbind lister og biblioteker til MS Outlook
  • Eksport/import til og fra MS Excel
  • Søgning i SharePoint

Social collaboration

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Tagging af dokumenter
  • Følg websteder, lister, biblioteker og dokumenter (follow)

Webdele (webparts)

Følgende emner vil blive gennemgået:
  • Bliv præsenteret for webdele på websteder

Hvad siger vores kunder om os?

Se vores google reviewsPå Google Bussiness har vi en score på 4,8 af 5 fordelt på 256 reviews

Se vores facebook Reviews

På Facebook har vi en score på 5 af 5 fordelt på 162 reviews

 

 

Se alle vores reviews 

 

 

Hold dig opdateret med vores nyhedsbrev

Modtag nyheder, gode tilbud, tips og tricks med vores månedlige nyhedsbrev.

Her bor vi

Hovedindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Kursusindgang
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K
Åbningstider
Mandag: 08.30 - 16.00
Tirsdag: 08.30 - 16.00
Onsdag: 08.30 - 16.00
Torsdag: 08.30 - 16.00
Fredag: 08.30 - 16.00

 

Kontaktoplysninger

 
Amagertorv 21, 2. sal
Indgang fra Læderstræde 22-26
1201 København K